Pavel Mihelčič / Milan Dekleva

Božji delec

MOJSTRSKI PREPLET BESEDE, GLASBE IN IGRE O ČLOVEŠKI KRHKOSTI IN MINLJIVOSTI NA MEJI MED ZANOSTJO IN UMETNOSTJO, MED STVARNOSTJO IN DOMIŠLJIJO.
RežijaEva Hribernik
ProdukcijaZavod Novo mesto
FotografijaDarja Štravs Tisu, Drago Videmšek
Vrsta predstaveopera
Trdinova dvorana
30.januar
19.30

operna črna komedija za tri igralce in tri privide

Katja KONVALINKA, sopran / Darko VIDIC, bariton / Janko VOLČANŠEK, basbariton / SLOVENSKI TOLKALNI PROJEKT

Glasba: Pavel MIHELČIČ

Libreto: Milan DEKLEVA

Dirigentka: Jerica GREGORC BUKOVEC

Komorno opero Božji delec sta po motivu enodejanke Čarobna noč Sławomirja Mrožka – prepletene z verzi Williama Shakespeara – ustvarila libretist Milan Dekleva in skladatelj Pavel Mihelčič.

Protagonista opere sta dva fizika: zaslužni profesor Amon (Janko Volčanšek) in doktor Jose (Darko Vidic), ki sta tik pred odkritjem Higgsovega bozona, znanega tudi kot božji delec. Fizika obvladujeta materijo, a si hkrati prizadevata zunaj njenih meja, saj verjameta, da obstaja nekaj, česar ni mogoče zaznati z očmi. Ko v njun svet vstopi mlada kozmologinja Angela (Katja Konvalinka), ju sooči z resnico, da ni v življenju nič gotovega razen smrti.

Božji delec je posrečena simbioza večplastnega, a povsem zabavnega besedila Milana Dekleve ter očarljivo barvite, poslušalcu dostopne, do izvajalcev pa izredno zahtevne glasbe Pavla Mihelčiča, ki je namesto za komorni orkester ustvaril delo za 53 različnih tolkalnih inštrumentov, katerih izvedbo je pod taktirko dirigentke Jerice Gregorc Bukovec

zaupal štirim članom zasedbe Slovenski tolkalni projekt, ki so za svoj poustvarjalni opus leta 2014 prejeli nagrado Prešernovega sklada.