Nazaj na novice11. april 2018

STENICA slavila na Tednu slovenske drame

 

Teden slovenske drame, ki že tradicionalno naniza najboljše iz slovenske dramske produkcije, se je v Prešernovem gledališču Kranj končal s podelitvijo nagrad. Šeligovo nagrado za najboljšo uprizoritev je prejel avtorski projekt Stenica v režiji Jerneja Lorencija, koprodukciji Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj.

Po besedah žirije je to »gledališki dogodek, ki se suvereno in z eksplozivnim nabojem igralskega kolektiva sprehodi skozi imaginarij našega prostora od povojne podobe socialistične Jugoslavije do kapitalističnega sedanjika ali še dlje«.

STENICO je nagradilo tudi občinstvo - imenovali so jo za najboljšo uprizoritev po izboru občinstva.

Vinko Möderndorfer je na slovesnosti prejel Grumovo nagrado za dramo Romeo in Julija sta bila begunca, Maša Pelko pa nagrado za mladega dramatika za dramo Kraljevi otroci.

Obrazložitev nagrade

»Stenica je komunikativen gledališki dogodek, ki se suvereno in z eksplozivnim nabojem igralskega kolektiva sprehodi skozi imaginarij našega prostora od povojne podobe socialistične Jugoslavije do kapitalističnega sedanjika ali še dlje, pri tem pa v ospredje potisne trpko zagato posameznika, ki tvori skupnost, a je obenem iz nje vselej že izvržen.

Ustvarjalna ekipa je ogrodje pravljične komedije Majakovskega iskrivo napolnila z referenčnim poljem naše skupne preteklosti in sedanjosti, slogane družbenih stremljenj pa  je ironično prešila z zanosom skupnostnih oblik uprizoritvenega izraza, nas spretno zapeljevala z nostalgijo in humorjem ob prepoznavnih napevih družbene identitete in z enako vehementno brezskrbnostjo in razigrano neobremenjenim korakom porušila prav vse iluzije človeku prijaznega sveta. Z angažiranim prispevkom celotnega izvajalskega kolektiva, raziskovalnim pristopom do materije in natančno režiranim ritmom je uprizoritev nazorno upodobila visoke vrtljaje kolektivnega družbenega stroja, človeka pronicljivo slekla časovne zaznamovanosti in specifik posamične družbene ureditve ter gledalca pustila s trpkim priokusom ob vprašanjih svobode, razosebljenosti, odtujenosti in človeškosti nasploh.«