IGRALSKO MOJSTRSKA PREDSTAVA S SILOVITO ENERGIJO BESED IN MOČNIH ČUSTEV.
Petdesetletni Alfredo se po zakonskem brodolomu in propadli novinarski karieri vrne domov k ostareli, ovdoveli, toda še vedno dominantni materi Regini pod pretvezo, da bo v času bolezni skrbel zanjo; v resnici pa želi napisati knjižno uspešnico o zadnjih mesecih življenja in smrti stare gospe. Življenje z materjo, ki nenehno idealizira pokojnega moža in ga – zato da lahko poniža sina – z njim nenehno primerja, najprej doseže vrhunec v Regininem odkritju Alfredovega pisanja, nato pa v Alfredovem spoznanju, da je bila mati nekoč redovnica, ki je zanosila in zato zapustila samostan, kar mu, sicer tabletomanu in odvisniku, zada končni udarec.
Kraljica mati je igra o moči in prilaščanju, zavračanju in sovraštvu. Igra o materi in sinu, ki vsak po svoje hrepenita po notranji pomiritvi, in zato stopata po poti nenehnega izsiljevanja, medsebojnega obtoževanja, maščevanja, laži in afabulacij. V njunem mikrokozmosu nenehnega priklicevanja in zanikanja mej ves čas zasledujeta, iščeta, zavračata, si prilaščata sedanjost, preteklost in prihodnost ter se v pretečih čustvenih nihanjih približujeta groteski. Čeprav v njunem »dvoboju« podleže Alfredo, tudi tu – tako kot pri parih, ki jih povezujeta življenje in smrt – ni mogoče in ni legitimno ločevati med poraženci in zmagovalci.
Eugène Ionesco je Kraljico mater ocenil za najboljše dramsko besedilo osemdesetih let 20. stoletja.
Režiser Damir Zlatar Frey je vsebino poglobil do skrajnih možnosti, s čimer je ustvaril prototipno podobo današnjih odnosov in s svojo temeljito analizo prozorno pokazal na pojavnost, ki jih načenja, kvari in pokoplje – to je posesivnost.
Marij Čuk, Primorski dnevnik
V zahtevni vlogi igralka učinkovito izriše kompleksen značaj ženske, ki svojega sina sovraži in si pripoveduje bleščeče, a lažnive zgodbe o svoji zgodovini. Njena ljubezen je le vaba na koncu trnka. Je kot kraljica, ki vlada z nasiljem. Prikaz te starke – njenega sovraštva, njenega umirajočega telesa – ponudi nekaj ganljivih liričnih trenutkov.
Ivana Zajc, Radio Slovenija
NAGRADA
Nataša Barbara Gračner, grand prix za vlogo Regine v Santanellijevi igri Kraljica mati, 19. Mednarodni festival komornega gledališča Zlati lev, Umag (HR)
* * * * * * * * * * *
Spoštovani,
predstava, ki si jo boste ogledali kot zadnjo v letošnjem Gledališkem abonmaju, je nadomestna predstava za igro Furia Bordona ZADNJE LUNE Gledališča Koper. Ker je ta predstava zaradi bolezni v ansamblu (začasno) umaknjena s programa, jo nadomeščamo s predstavo Kraljica mati.[NŠ1]