X

SALON PRI ROMY / Kapsalon Romy
Producent
distribucija: FIVIA – Vojnik

SALON PRI ROMY / Kapsalon Romy

ODKRITOSRČNA ZGODBA O DEKLICI ROMY IN NJENI BABICI, KI JU NELOČLJIVO ZDRUŽI BABIČINA DEMENCA, PRINAŠA OTROŠKI POGLED NA STAROST IN BOLEZEN, OB TEM PA NAS NEŽNO SPOMNI, ZAKAJ JE POVEZANOST MED GENERACIJAMI NEPRECENLJIVA.

Mischa Kamp / Nizozemska, Nemčija / 2019 / 92 min / nizozemščina s slovenskimi podnapisi / 9 + / distribucija: FIVIA – Vojnik

Besedilo: Kinodvor

 

režija Mischa Kamp, scenarij Tamara Bos, fotografija Melle van Essen , glasba Alexander Reumers, Jacob Meijer, montaža Sander Vos, produkcija Hanneke Bosman, Sven Rudat, Eefje Smulders, Anette Unger, Marion Welmers, igrajo Vita Heijmen, Beppie Melissen, Noortje Herlaar, Guido Pollemans

festivali, nagrade

Ale Kino! – International Young Audience FF 2019 (najboljši film), Chicago International Children's FF 2019, Cinekid 2019 (najboljši družinski nizozemski film), Giffoni FF 2019 (posebna nagrada), Golden Rooster Award 2019 (najboljši mednarodni film, nagrada občinstva), Kristiansand International Children's FF 2019 (glavna nagrada), International Children's FF Bangladesh (najboljši film), Luxembourg City FF 2020 (nagrada otroške žirije), Olympia International FF for Children and Young People 2019 (najboljši scenarij za celovečerni film), Tel Aviv International Children's FF 2019 (nagrada strokovne in otroške žirije), Kids Kino International FF Warsaw (nagrada združenja ECFA)

zgodba
Romy živi sama z mamo, ki po novem dela vse do večera. Deklica tako popoldneve preživlja pri babici Stine, ki še vedno vodi svoj frizerski salon. Z njim je polno zaposlena in za Romy nima ne časa ne potrpljenja. Nekega dne babica kupi novo blagajno, saj se zadnje čase kar naprej moti pri seštevanju. A uporaba nove blagajne ji ne gre najbolje od rok, zato ji na pomoč priskoči Romy. Kmalu ji pomaga tudi pri pospravljanju, kuhanju kave in drugih malih frizerskih opravkih. Njuno druženje zdaj postane nadvse zabavno in obema v veliko veselje. Skupno delo babico in vnukinjo zbliža. A babica postaja čedalje bolj zmedena, izgublja in pozablja stvari. Po več drobnih nezgodah jo končno odpeljejo k zdravniku, kjer ji diagnosticirajo Alzheimerjevo bolezen. Babičino življenje se čez noč obrne na glavo, Romy pa se odloči, da ji bo pomagala, ne glede na vse.

Topel film, posnet po istoimenski literarni predlogi Tamare Bos se starosti loteva na nežen, a hkrati realističen način skozi pogled desetletne deklice.

iz prve roke 

»To je preprosta, a čudovito domača in univerzalna zgodba za mlade in stare. Skozi oči pogumnega dekletca spremljamo vpliv babičine bolezni na vso družino. Ob koncu Romy spozna, da nič več ni tako, kot je bilo. Pa vendarle, nova situacija privede do vnovičnega dialoga med njenima staršema in vsi nekoliko bolje razumejo drug drugega. Romy to občuti kot zmago, saj ji starši končno namenjajo več pozornosti. Ne nazadnje pa resnično spozna babico, s katero si deli številne srečne in prav posebne trenutke.«

Mischa Kamp, režiserka

 

»Alzheimerjeva bolezen je zelo pogosta. /…/ Zaradi staranja prebivalstva pa bo v prihodnosti prisotna še bolj. Kljub temu je Alzheimerjeva bolezen še vedno tabu in prav zato je pomembno, da smo v filmu o njej spregovorili. Ljudje se bolezni sramujejo, strah jih je, da jih bodo imeli ‘za nore’. S pogovorom in razbijanjem tabujev bodo ljudje lažje sprejeli bolezen in veliko jih bo zaradi tega manj osamljenih. Vse to je del življenja!«
Mischa Kamp, režiserka

»Ko je moja babica začela kazati prve simptome zgodnje demence, se je izkazalo, da sem situacijo doživljala zelo drugače kot moja mama. V istem času je v naši soseski starejša gospa vodila svoj frizerski salon. Vsak dan po šoli jo je obiskala majhna deklica. Povezava teh dveh utrinkov je v moji domišljiji ustvarila povsem nov ženski univerzum.«

Tamara Bos, scenaristka in avtorica knjige

kritike
»Film s človeškostjo zapolnjuje vrzel med različnimi generacijami in družbenimi okolji. Odlični so tako režiserka kot igralci; medtem ko nam prva z do potankosti izpopolnjenimi kadri izriše odnose med liki, nam drugi njihov notranji svet izražajo z očmi in telesno govorico. Mischa Kamp je izkazala neverjetno zmožnost posredovanja ne tako zelo lahke zgodbe brez uporabe besedne razlage.«

žirija Evropskega združenja za otroški in mladinski film (ECFA)

 

 

Nazaj na seznam