X

POSREDNIK / Broker
Producent
POLETNI FILMSKI VEČERI

POSREDNIK / Broker

POSREDNIK / Broker

Hirokazu Koreeda / Južna Koreja / 2022 / 129 min / korejščina / distribucija: Fivia

Topel in ganljiv film ceste o petih ljudeh, ki se odpravijo na nenavadno popotovanje, ko jih po naključju združi zapuščeni otrok. Prvi korejski film Hirokaza Koreede (Tatiči) je Song Kang-hoju, zvezdniku Parazita, prinesel nagrado za najboljšega igralca v Cannesu.

festivali, nagrade Cannes (nagrada za najboljšega igralca, nagrada ekumenske žirije); München (najboljši mednarodni film); Toronto

zgodba
Sang-hyun je lastnik čistilnice, ki ga nenehno bremenijo dolgovi. Dong-soo dela v cerkvi, kjer skrbijo za zapuščene otroke. Neke deževne noči skrivaj odneseta fantka, ki ga je mlada mati pustila pred »škatlo za dojenčke«. A naslednjega dne se otrokova mati nepričakovano vrne. Dogajanje od daleč opazujeta detektivki …

iz prve roke
»Med pripravami na film sem se srečeval z otroki in se z njimi pogovarjal. Odraščali so v sirotišnicah, saj so se jim starši zaradi takšnih ali drugačnih razlogov odpovedali. Mnogi med njimi so si zastavljali temeljno življenjsko vprašanje, na katerega niso znali najti jasnega odgovora: ‘Ali je bilo res dobro, da sem se rodil?’. Ko sem jih slišal, sem ostal brez besed. Kakšen smisel bi imelo, če bi jim navrgel nekaj plehkih besed tolažbe? Ali res lahko zatrdim, da na Zemlji ni nikogar, ki si ne bi zaslužil biti rojen? Kakšen film lahko ponudim tem otrokom ob njihovem boju proti notranjim in zunanjim glasovom, ki so jim neprestano dopovedovali, da se ne bi smeli nikoli roditi? To vprašanje je bilo pri nastajanju Posrednika ves čas v središču. S filmom sem skušal pogledati življenju naravnost v obraz ter skozi like jasno izraziti svoj glas. Posrednik je hkrati molitev in goreča želja.«
– Hirokazu Koreeda

kritike
»Ne pripeti se pogosto, da sediš v kinu in se zaveš, da gledaš enega najbolj čudovitih filmov leta. A prav to se mi je zgodilo med projekcijo Posrednika na festivalu v Cannesu – in prepričan sem, da ne bom ostal sam. /…/ Gre za dostopen žanrski high-concept izdelek, ki v spomin prikliče brata Coen in široko priljubljene neodvisne filme, kot je Naša mala mis (Little Miss Sunshine). /…/ Medtem ko se razkrivajo skrivni motivi, menjajo gledalčeve simpatije, poglabljajo skrivnosti in množijo nevarnosti, postaja Posrednik vse bolj smešen in zapleten. V določenem pogledu gre za farsično kriminalko, ki pa je tako elegantno zasnovana, da nikoli ne deluje izumetničeno. Podobno postaja film vedno bolj čustven, medtem ko se potovanje nadaljuje od živo zelenega podeželja do mehko rjavih mestnih pokrajin, liki pa se vse bolj odpirajo glede svojih občutkov zavrnitve. /…/ Ameriški producenti nedvomno že komaj čakajo, da pograbijo pravice za priredbo, vendar bi bilo bolje, če se ne bi trudili. Kateri drugi scenarist in režiser namreč premore Koreedovo izjemno mojstrstvo, občutljivost in sočutje? Ne spomnim se prav nobenega. Pet zvezdic.«
– Nicholas Barber, BBC

»/…/ cestna odisejada o družini, ki si jo izberemo, in tisti, ki jo s solzami v očeh pustimo za seboj. Ob tej napeti in prisrčni drami zlahka pozabimo, da govori o trgovini z ljudmi. /…/ Film, pospremljen z melanholično glasbo Jung Jae-ila, polno mehkih melodij klavirja in kitare, prežema pomirjujoča toplina, ki nikoli ne pojenja, niti v najbolj srce parajočih trenutkih. Koreeda s svojim nežnim pristopom ublaži celo najbolj šokantne preobrate, vključno z umorom.«
– Iana Murray, The Playlist

Nazaj na seznam